Verbeter de winkelbeleving

Hoe krijg ik meer mensen in mijn winkel? Met die vraag worstelen veel retailers. Stijl retail design gebruikt zijn ervaring en creatieve ideeën om de winkelbeleving te optimaliseren. Dat start bij de etalage. Je potentiële klant moet hier letterlijk bij stilstaan. En nog belangrijker: zin krijgen om binnen te kijken.



HERKENNING IS OMZET!

Zodra de consument besloten heeft de winkel binnen te stappen, is het van belang dat het verwachtingspatroon – opgewekt door de uitstraling van de website en het etalagebeeld – ook binnen herkenbaar is. Dit betekent een duidelijke routing, rustpunten en hotspots om de klant steeds weer te verrassen. Ook het inzetten van zintuigelijke stimuli, zoals muziek,
verlichting, geur etc. zijn van invloed op de stemming waarin we de
consument kunnen brengen. Klanten blijven langer in je winkel.

Tip
Tip

Winkelanalyse

Iedere potentiële klant die jouw winkel bezoekt, doet als het ware een winkelanalyse. De klant heeft geen boodschap aan de momenten waarop het net rommelig of onoverzichtelijk is, of als personeel onvindbaar is. Het is zaak dat wat de klant ziet, hoort, voelt en ondervindt op elke minuut van de dag optimaal is. Vaak signaleert iemand van buitenaf beter welke onderdelen voor verbetering vatbaar zijn, of komt op ideeën waar je nog niet aan gedacht hebt.

Seizoensplan

Stijl retail design stelt een seizoensplan op maat op. Je kunt dit beschouwen als een agenda voor het verkoopseizoen. Hierin verwerken we acties en thema’s die de aandacht van de consument trekken. Zo zorgen we voor een regelmatig wisselende visuele presentatie van de boodschap die je wilt overbrengen aan de klant. Aandacht voor MVO, een productgroep, nieuwe collectie of een jubileum bijvoorbeeld.

Trainingen

Profiteer van onze kennis

We houden onze kennis en ervaring liever niet voor onszelf.
Ook de kennis van ons netwerk delen we graag met jouw (winkel)personeel en de verantwoordelijke(n) voor interieur en etalage. Dit doen we in de vorm van coaching en trainingen voor retailstyling en visual merchandising. Zo leren je medewerkers hoe ze de consument constant kunnen verrassen.

Tip

Visual merchandising is een stille verkoopkracht. Als een schap of display goed is ingedeeld, verkoopt een artikel zichzelf.

Benieuwd naar gerealiseerde projecten?

Stijl retail design zorgt voor:

  • Maximale sfeer en winkelbeleving
  • De juiste routing
  • Verleiding